• English
  • |
  • Estonian
  • |
  • Russian
Benefit Klassika
  • Värvid
  • Seadmed
  • Tarvikud
  • Tööstus
  • Oskusteave
  • Klassika
  • Uudised
  • Meist
Benefit » Klassika » Tehtud tööd » Volkswagen Käfer 1200

Volkswagen Käfer 1200 (1951)

Kes ei teaks Volkswageni “Põrnikat”? Põrnikas, ametliku nimetusega Volkswagen Type 1 oli ökonoomne väikeauto, mida tootis Saksa autovalmistaja Volkswagen aastatel 1938 kuni 2003. Kokku üle 21 miljoni toodetud eksemplariga oli see õhkjahutusega tagaveoline auto kõige pikemalt tootmises olnud ja kõige suuremas koguses toodetud auto maailmas. Ja on seda tänaseni. Põrnikas projekteeriti Ferdinand Porcshe poolt juba 1930-ndate aastate alguses ja seda algselt Zündappi tellimisel.1933 andis Adolf Hitler isiklikult korralduse disainida ja anda tootmisesse “Auto igale Saksa kodanikule”. Ja sellest sai Põrnika lugu alguse. Esimesed eksemplarid valmisid veel enne sõda, kuid massitootmise alguse katkestas halvenev olukord sõjatandril. Uue hooga algas tootmine peale sõda ja lõppes alles 2003. aastal Brasiilias. Nende pikkade aastate jooksul tehti päris palju muudatusi, kuid auto põhikontseptsioon säilis alati samana. Veel 1951.a. oli auto tootmises praktiliselt sellisena kui ta oli projekteeritud. Algaastate autosid iseloomustas omapärane kaheosaline tagaaken ja ega selliseid tänavapildis enam ei kohta, põhiliselt ainult muuseumides ja vanasõidukiüritustel. Need algperioodi kaheosalise tagaaknaga Põrnikad on täna Saksamaal väga nõutavad autod tänu oma kohale Saksa ja kogu Euroopa autoajaloos, samuti ka tänu oma äärmisele töökindlusele ja vastupidavusele. Auto saabus meile dekomplekteeritud veereva kerena, mille plekitöö oli piiri taga põhiosades valmis tehtud. Selle auto juures kujunes ootamatuks probleemiks detailide omavaheline sobivus. Kuna katus oli vahetatud, samuti mitmed auto struktuurosad, läks päris palju aega uste sobitamisele katuserennidega, samuti kogu esiosa paikasättimisega. Aga tundub, et õnnestus ja edasi läks tööjärg kindlaksmääratud rada pidi – kui kere oli lõplikult puhastatud, krunditi kogu auto ning detailid seest ja väljast Standox Washprimer 1:1 kahekomponentse happekrundiga, selle peale kanti märg-märjale Strandox Non-Stop Füllprimer isoleeriv-täitekrunt ja peale krundikihtide korralikku kuivamist võis alustada pahtlitööga. Kuna auto pidi tulema läikiv must ja kasutama pidi pinnavärvi, nii nagu algupäraseltki tehases, olid nõudmised eeltööle kõrged. Väikseimgi viga on sügavmustal klaveripinnal kohe näha. Peale esimest proovivärvimist ja esinenud defektide kõrvaldamist sai auto lõpliku pinnakatte Standocryl VOC pinnavärvi näol. Välja tuli üks väga nägus väike läikiv Põrnikas, mis tänaseks peaks juba sõidus olema.

Otseteed

  • Standox Classic Color
  • Tehtud tööd
    • Alfa Romeo 2600 1965
    • Austin-Healey 3000
    • Auto Union Donau
    • Buick Electra 225
    • Citroen TA 1938
    • Fiat 850 Bertone Racer
    • Ford Mustang 1965
    • Ford Mustang "Eleanor"
    • Ford Thunderbird 1955
    • Harley-Davidson 42WLA
    • Imperial Crown
    • Jaguar E-type S3 V12
    • Jaguar E-type 1½ Series
    • Jaguar Mk 2
    • Jaguar XK 140
    • Mercedes-Benz Buss L319
    • Mercedes-Benz 220 SEb
    • Mercedes-Benz 500 SL 1982
    • Mercury Park Line
    • MGA 1963
    • MGA 1960
    • MG PB 1935
    • MG TD 1951
    • Mootorrattad
    • Opel Kapitän 1938
    • Packard 138 CD 1937
    • Shelby GT500 1967
    • Tõld, 19.sajandist
    • Volkswagen Käfer 1200
  • Autoüritused
Sisukaart

© 2010 Benefit Partners Grupi ettevõte | Telefon: +372 671 3270 | Faks: +372 671 3274 | Härgmäe 22, Tallinn 13525  | info@benefit.ee