• English
  • |
  • Estonian
  • |
  • Russian
Benefit Klassika
  • Värvid
  • Seadmed
  • Tarvikud
  • Tööstus
  • Oskusteave
  • Klassika
  • Uudised
  • Meist
Benefit » Klassika » Tehtud tööd » Ford Mustang 1965

Ford Mustang (1965)

Meie järgmise Mustang- projekti puhul on huvitav just omaniku pürgimus originaalsuse poole. Autol on rida-6 mootor ja puudub roolivõimedi, seega nn. “üliõpilase mudel”, kuid just selles lihtsuses peitubki võlu. Ei mingit tilu-lilu, vaid just selline auto nagu Ford algidee oli – lihtne, atraktiivne ja odav auto uuele põlvkonnale, kes enam ei viitsinud 6 meetriste laevadega mööda Ameerikat purjetada.

Antud auto saatus on seni olnud keeruline. Auto on kord juba Eestis taastatud ja nägi enam-vähem kobe välja. Omanik pöördus meie, kui spetsialistide poole enne auto komplekteerimist, sest tal tekkis kahtlusi värvimise kvaliteedi suhtes. Nimelt olid siin-seal auto kerel võimust võtnud mingid imelikud punnid. Kahjuks osutus tema hirm tõeks ja veel enamgi. Lähemal uurimisel selgus, et nii auto esi- kui ka tagaosa olid kunagise avarii tagajärjel kõverad, uksed ei istunud ja ka juhipoolne karp oli kõver. Auto tagatiivad ja tagapaneel olid praktiliselt pahtlist ehitatud. Olles autot piisavalt koos meiega uurinud, võttis omanik vastu raske otsuse – kõik tuleb otsast peale uuesti teha. Järgnes mitmesaja tunnine puhastamine vanast värvkattest, auto sirgeks venitamine Car-O-Liner kerepingis, uue tagapaneeli ja uute uste paigaldus ning esiosa, kõigi tiibade ja karpide remont. Kõige viimaseks eemaldasime soodapritsimise abil “vana” värvi katuselt, kapotilt ja tagaluugilt. Ka sealt leidsime üllatusi. Tagaakna servades olid läbivad augud, täidetud pahtliga ja kapott nägi välja nagu kuumaastik. Kokkuvõtteks võib jälle tõdeda, et auto restaureerimine võtab palju raha, aga kui seda teha ebakvaliteetselt, siis on kõik raha kadunud. Peamine probleem ongi tegelikult see, et tööde sooritaja ei mõtle sellist kereremondi protsessi tervikuna läbi. Autot ei remondita struktuurselt ja läbimõeldult ning maaler peab alustama kõvera auto sirgeks ehitamist pahtlist, sellest aga ei tule kunagi midagi asjalikku ja kauakestvat välja. Siit moraal – jätke selline töö palun asjatundjate teha. Alguses kallina tundunud hind on lõpuks oluliselt odavam kui kaks korda sama autot ehitada!

Auto Eesti omanik on meilt tellinud kogu auto restaureerimistöö kuni komplekteerimiseni, kaasa arvatud tehnika taastamise. Usume, et saame sellega kenasti hakkama, kasutades ainult oma ala parimaid tegijaid ning varuosatarnijaid Eestist, Soomest ja Rootsist tegelemaks auto nende sõlmedega, mis ei ole meie pärusmaa. Siiski tundub, et restaureerimise peatöövõtu koondamisel sinna, kus tehakse suurim osa restaureerimistööst – kereremont, on mõistlikku jumet, kuna logistika on võimalikult lühike, osad ja sõlmed on katalogiseeritud ja ühes kohas ladustatud ning üks ettevõte vastutab kogu protsessi eest.

Lisaks üks huvitav fakt. Omanik arvas, et auto on algselt olnud musta värvi, sest selliseks oli ta eelmise restaureerija poolt värvitud. Siiski selgus auto ajalugu ja tehasekoode täpselt uurides, et see Mustang peab küll tegelikult tumepunane metallik olema. Selle uudise üle oli omanikul väga hea meel, sest ausalt öeldes teeb tavaline must selle auto veidi kurvameelseks. Tänaseks on ka värvimistöö valmis ning auto on värvitud taas algupärase tumepunase metallikvärvi ning saanud poolmati musta värvkatte sisepindadele ja kapoti alla. Standoxi värvisüsteem oli ka sel korral kindlaks garantiiks suurepärasele lõpptulemusele.Jätkame tehnika renoveerimise ja komplekteerimistöödega!

Otseteed

  • Standox Classic Color
  • Tehtud tööd
    • Alfa Romeo 2600 1965
    • Austin-Healey 3000
    • Auto Union Donau
    • Buick Electra 225
    • Citroen TA 1938
    • Fiat 850 Bertone Racer
    • Ford Mustang 1965
    • Ford Mustang "Eleanor"
    • Ford Thunderbird 1955
    • Harley-Davidson 42WLA
    • Imperial Crown
    • Jaguar E-type S3 V12
    • Jaguar E-type 1½ Series
    • Jaguar Mk 2
    • Jaguar XK 140
    • Mercedes-Benz Buss L319
    • Mercedes-Benz 220 SEb
    • Mercedes-Benz 500 SL 1982
    • Mercury Park Line
    • MGA 1963
    • MGA 1960
    • MG PB 1935
    • MG TD 1951
    • Mootorrattad
    • Opel Kapitän 1938
    • Packard 138 CD 1937
    • Shelby GT500 1967
    • Tõld, 19.sajandist
    • Volkswagen Käfer 1200
  • Autoüritused
Sisukaart

© 2010 Benefit Partners Grupi ettevõte | Telefon: +372 671 3270 | Faks: +372 671 3274 | Härgmäe 22, Tallinn 13525  | info@benefit.ee