• English
  • |
  • Estonian
  • |
  • Russian
Benefit Klassika
  • Värvid
  • Seadmed
  • Tarvikud
  • Tööstus
  • Oskusteave
  • Klassika
  • Uudised
  • Meist
Benefit » Klassika » Tehtud tööd » Mercedes-Benz Buss L319

Mercedes-Benz L319 (1962)

Vahel tuleb restaureerida ka midagi muud kui sõiduautod ning kui pakuti viimistlemiseks kuuekümnendate pakiautot olime varmalt nõus. Meieni jõudnud Mercedes L319 oleks aga vististi väärinud nimetust “buss”, mitte “pakiauto”. Nii suur ja kõrge tundus see olevat kui kohale jõudis. See Mercedese tarbesõiduk nägi esmakordselt ilmavalgust Frankfurti Motor Show´l aastal 1955, kaalus 3,6 tonni ja tema kandevõime oli aukartust äratav – 1,6 tonni. Tootmisesse võeti mitmeid erinevaid kerevariante, nii reisijate kui ka kauba veoks. Populaarsed olid ka L319 baasil ehitatud kerged tuletõrjeautod. Auto oli edukas ning seda toodeti küllalt suurtes kogustes, mootoriteks olid Mercedese sõiduautodel kasutatavad üsna moodsad diisli- ja bensiinimootorid. Mis teeb sellise bussi tänapäeval kütkestavaks, on selle ääretult armas välisilme – auto justkui naerataks Sulle. Näiteks Soome Mercedes-Benz klubil on üks selline Hulda-nimeline buss klubibussina kasutusel ja alati kui inimesed seda näevad, lähevad näod nagu iseenesest naerule.

Meile saabunud buss oli kunagi olnud Rootsi armee käsutuses ja sealt Soome siirdunud. Buss dekomplekteeriti ja puhastati soodapritsiga juba Soomes, Mobilisti-ajakirjas ilmus ka pikk soodapritsimist käsitlev artikkel ja seesama auto oli artikliga koos ilmunud piltidel. Valmis olid ka auto plekitööd ja praktiliselt kõik küljeplekid olid vahetatud uute, käsitsi tehtud plekkide vastu. Töö oli üsna maastaapne ja kenasti tehtud, nii et võib neid tulemuse eest kiita. Alguses puudus meil konkreetne arusaam kui suur on sellise auto ideaalseks viimisluseks vajalik eeltööde maht ja uskuge – see oli pikk töö. Meie partner A.K. Autoteenindus kulutas üle 400 tunni auto viimistlemisele ja lõpuks sai buss endale kena kahevärvilise värvkatte nii seest kui väljast – helesinine ja kreemikas toon sobivad auto kujuga hästi ning Standofleet HS-värvi läige on laitmatu. Loomulikult kasutati kogu bussi värvimisel ainult kvaliteetset Standox-värvisüsteemi. Poolmati musta värvkatte said ka auto raam, sillad ja vedrustus – just nii nagu tehasest! Auto on tänaseks Soomes lõplikult valmis saanud ja seda esitleti 2012 aastal Tampere vanasõidukite näitusel Mercedes-Benz Klubi stendil koos ajastule omaste lisanditega. Benefiti meeskond käis ka seal kohal ning tegi valmis autost paar pilti Teilegi vaatamiseks.

Otseteed

  • Standox Classic Color
  • Tehtud tööd
    • Alfa Romeo 2600 1965
    • Austin-Healey 3000
    • Auto Union Donau
    • Buick Electra 225
    • Citroen TA 1938
    • Fiat 850 Bertone Racer
    • Ford Mustang 1965
    • Ford Mustang "Eleanor"
    • Ford Thunderbird 1955
    • Harley-Davidson 42WLA
    • Imperial Crown
    • Jaguar E-type S3 V12
    • Jaguar E-type 1½ Series
    • Jaguar Mk 2
    • Jaguar XK 140
    • Mercedes-Benz Buss L319
    • Mercedes-Benz 220 SEb
    • Mercedes-Benz 500 SL 1982
    • Mercury Park Line
    • MGA 1963
    • MGA 1960
    • MG PB 1935
    • MG TD 1951
    • Mootorrattad
    • Opel Kapitän 1938
    • Packard 138 CD 1937
    • Shelby GT500 1967
    • Tõld, 19.sajandist
    • Volkswagen Käfer 1200
  • Autoüritused
Sisukaart

© 2010 Benefit Partners Grupi ettevõte | Telefon: +372 671 3270 | Faks: +372 671 3274 | Härgmäe 22, Tallinn 13525  | info@benefit.ee