• English
  • |
  • Estonian
  • |
  • Russian
Benefit Klassika
  • Värvid
  • Seadmed
  • Tarvikud
  • Tööstus
  • Oskusteave
  • Klassika
  • Uudised
  • Meist
Benefit » Klassika » Tehtud tööd » Fiat 850 Bertone Racer

Fiat 850 Bertone Racer

See auto oli algusest peale meie jaoks müsteerium. Isegi laias internetiavaruses oli mingit infot leida keeruline. Tegu on Itaalia perefirma Bertone poolt toodetud kerega sportautoga, õigemini võidusõiduautoga, mis tehti rallimasinate homologeerimiseks. Bertone keresepad lisasid kaunile Fiat Spider kabrioletile külgepolditava metallkatuse ja auto sai vajaliku jäikuse. 1970 aastal valmistatud väikest kupeed viis edasi tuunitud 900 cm3 neljasilindriline tagamootor ja sisu oli lahendatud "Ferrari stiilis". Sellise autoga on osaletud ka Monte Carlo rallil ja kokku on neid valmistatud veidi üle tuhande. Autode tänavasõiduvariandid müüdi praktiliselt kõik Ameerikas, kust on pärit ka meil olev auto. Suurem plekitöö tehti paar aastat tagasi Soomes, meie jätkasime seda ning tegime ka plekitöö viimistluse. Auto eripäraks on eriti õhuke plekk, sestap on plekitöö suhteliselt keeruline, isegi tinapahteldus kipub detaile deformeerima. Hetkel on plekk valmis, auto üleni haljaks puhastatud ning kaetud Standoxi 2K-epoksiidkrundiga. Kere ideaalseks saamine võttis veel ca 200 tundi tööd ja siis oli kord värvimise käes. Õige värvitooni leidmine polnud ka seekord kergete killasti. Nimelt värviti see Racer Bertone keretehase liinil hoopis Lamborghini Miura värvivalikusse kuulunud tumekollase tooniga – Giallo Miura. Selle retsepti ja isegi näidise leidmine osutus aga võimatuks, ka Itaaliast saadud info ei pidanud paika. Lõpuks leidsime ühe alumiiniumist uksehinge tagapoolel seni märkamata jäänud tumekollast värvi ja see osutuski algupäraseks värvikilluks. Selle järgi tegi meie kolorist käsitööna sobiliku värvitooni ja vajalik retsept on meil täna Standox-süsteemist olemas ning see on kiivalt varjatud saladus, mille avaldame ainult neile, kel seda värvi auto olemas on! Värvisime auto põhja alt, seest ja pealt ning valmis kere siirdus lõppkomplekteerimiseks Soome. Soome juhtiv vanasõidukitega tegelev firma hoiab seda kere pukkide peal oma müügisaalis väljas kui kunstieset ja seda on väga uhke niimoodi väljapanduna vaadata. Loodame siiski, et auto ehk mõne aasta pärast kokku saab ning saame seda ka sõitmas näha – see ongi ju eesmärk?

Otseteed

  • Standox Classic Color
  • Tehtud tööd
    • Alfa Romeo 2600 1965
    • Austin-Healey 3000
    • Auto Union Donau
    • Buick Electra 225
    • Citroen TA 1938
    • Fiat 850 Bertone Racer
    • Ford Mustang 1965
    • Ford Mustang "Eleanor"
    • Ford Thunderbird 1955
    • Harley-Davidson 42WLA
    • Imperial Crown
    • Jaguar E-type S3 V12
    • Jaguar E-type 1½ Series
    • Jaguar Mk 2
    • Jaguar XK 140
    • Mercedes-Benz Buss L319
    • Mercedes-Benz 220 SEb
    • Mercedes-Benz 500 SL 1982
    • Mercury Park Line
    • MGA 1963
    • MGA 1960
    • MG PB 1935
    • MG TD 1951
    • Mootorrattad
    • Opel Kapitän 1938
    • Packard 138 CD 1937
    • Shelby GT500 1967
    • Tõld, 19.sajandist
    • Volkswagen Käfer 1200
  • Autoüritused
Sisukaart

© 2010 Benefit Partners Grupi ettevõte | Telefon: +372 671 3270 | Faks: +372 671 3274 | Härgmäe 22, Tallinn 13525  | info@benefit.ee