Jaguar E-tüüp oli alguses disainitud tagaveolise suurturismiautona (Grand Touring) kinnise kahekohalise kupeena (FHC ehk Fixed Head Coupé) ja lahtisena (OTS ehk Open Two Seater). Paari aasta jooksul lisandus pikendatud teljevahega 2+2 versioon. Seeria 1 toodi esmakorselt rahva ette 1961. aastal ja kohe peale uue sportauto tutvustamist lausus konkurent Enzo Ferrari ajaloolised sõnad: “Ma arvan, et see on kõige ilusam auto maailmas, mis kunagi tehtud on”. Sellega oli asi paika pandud ja Jaguar E-tüübist sai rikaste ja ilusate lemmiksõiduk.Tänu mõistlikule hinnale sai seda autot endale lubada aga tunduvalt laiem publik kui näiteks Ferrari 250 GT-d. Jaguar E-tüüpi toodeti kolmes erinevas mudeliversioonis koondnimetustega "Seeria 1", "Seeria 2" ja "Seeria 3". Lisaks eksisteerib ka üleminekuvariant “Seeria 1 ja 2 “ vahel, mida mitteametlikult kutsutakse “Seeria 1½”. Esimene E-tüübi Jaguar, mis ametlikult tootmisliinilt tuli, oli lahtine 3,8-liitrise rida 6 mootoriga auto ja seda testiti kohe ka Briti autoajakirja “The Motor” poolt. Auto tippkiiruseks saavutati katserajal 149,1 miili tunnis (240.0 km/h) ja see suutis kiirendada 0 kuni 97 km/h 7,1 sekundiga. Need olid oma aja kohta rekordilised tulemused ja tõestasid veenvalt, et ilus auto oli võimekas ka oma tehnilistelt omadustelt. “Seeria 3” autodel kasutati esmakorselt Jaguari uut 5,3 liitrist V-12 mootorit ning täielikult uuendatud piduri- ja roolisüsteemi. Ka oli Seeria 3, mida toodeti aastatel 1971-1974, saadaval ainult pikendatud teljevahega 2+2 kupeena ja lahtise kabrioletina.
Meie auto, samuti Seeria 3 E-tüüp, saabus Eestisse osandatult ning soodapritsiga puhastatult veereva kerena. Suur osa kerepaneelidest oli vahetatud ja plekitöö viimistletud keretinaga. Siiski vajas auto veel oskusliku plekksepa kätt, et viimistleda tehtud plekitöö ja sobitada lõplikult kerepaneelid. Samuti sai Eestis eemaldatud viimane rooste ja puhastatud ka peidusolevad pinnad. Alles siis võis alata maastaapne värvimistöö, mis tähendas kogu kere ja kõigi detailide värvimist seestpoolt, alt ja pealt. Peale kere lõpliku puhastamist krunditi auto Standoxi Washprimer 1:1 kahekomponentse happekrundiga, mis tagab parima võimaliku keemilise nakkuvuse aluspinnaga ja annab pikaajalise korrosioonikaitse. Selle peale märg-märjale Standox Non-Stop Füllprimer isoleeriv-täitekrunt ja alles siis, peale krundikihtide korralikku kuivamist, võis tegelik töö alata. Kerele perfektse kuju andmiseks kulus mitusada tundi tööd ja oluline kogus materjale. Värviks oli omanik valinud auto algupärase tumerohelise tooni– Brittide võidusõidu-rohelise, mis sellisele autole imehästi sobib. Peale esimest proovivärvimist viimistleti veel leitud pisivead ja auto sai lõpliku pinnakatte Standocryl VOC pinnavärvi näol. Tuleb ühtlasi tunnistada, et E-tüübi kapoti värvimine on tõeline pähkel tänu eriti suurtele mõõtudele ja keerulisele kujule. Aga pikk töö kandis vilja ja tulemus oli vaeva väärt! Vaadanud ringi nii mõnelgi välismaisel vanaauto-messil tuleb tunnistada, et nii korrektsete liinidega ja sirget E-tüüpi ei näe just tihti. Kinnituseks töö kvaliteedist andsime omanikule üle ca 200 digitaalfotot kõigist tööprotsessi osadest.