Jaguar XK 140
Jaguar XK seeria autosid loetakse seniajani maailma 10 ilusaima auto hulka kuuluvateks. Esitletuna esmakordeselt Londoni autonäitusel XK120 versioonis, sai see auto nii suurte ovatsioonide osaliseks, et Sir William Lyons pani auto kohe tootmisesse. XK120 sai peagi ka tiitli " maailma kiireim suurtootmisauto". Aastatel 1954-57 toodetud XK140 oli edasiarendus, veidi pikema salongiosaga ja veelgi võimsama mootoriga. Tänu 210 hobujõulisele 3,4L mootorile suutis auto saavutada lõppkiiruseks 200 km/h. Kokku toodeti ca 2800 autot, millest üle 2000 läks ekspordiks.
Meie juurde toodi auto restaureerida jällegi põhjusel, et omanik ei usaldanud Soome töökodade käsitööoskusi ja kvaliteeditaset. Auto vajas mastaapset kereremonti, praktiliselt kogu tagaosa ja põhjadetailid vajasid väljavahetamist. Ka esitiibadest ei jäänud palju järele. Kokku oli plekitöö maht üle 600 tunni. Tagaosa paneelid, alumiiniumist tagaluuk saarepuust raamil, osa põhjadetailidest, samuti pool esitiibadest ning tulede korpused tellisime Inglise spetsialistilt Contour Autocraft, kes on üle 30 aasta spetialiseerunud ainult XK Jaguaride kereosade käsitsi valmistamisele. Lisaks tuli meil endal valmistada kümnete kaupa suuremaid ja väiksemaid detaile, kasutades selleks algupäraseid tehnikaid – “English Wheel´i”, gaasikeevitust ning spetsiaaltööriistu autentseks restaureerimiseks. Enne plekitööde alustamist sai kogu kere seest ja väljast puhastatud kõrgsurve veega, seejärel roostekohad liivapritsitud ning lõpuks kogu auto krunditud kaitseks korrosiooni eest edasise töö käigus. Oluliseks takistuseks kujunes juba eelnevalt valmis restaureeritud raami tegelik kõverus ja nii pidime kere koos raamiga paigaldama Car-O-Lineri venituspinki ning elektrooniliselt mõõdistama, alles seejärel saime likvideerida kunagised avariivigastused. Ja nagu nõiaväel hakkasid ka kerepaneelid sobima! Kui plekitöö valmis, kulus veel nädala jagu päevi detailide liidete keretinaga viimistlemiseks. Tina kulus kilode kaupa ja nii oli see auto valmistatud ka tehases – küllalt jämedakoeline gaasikeevitus või robustne punktkeevitus, seejärel peenviimistlus tinaga. Tuleb tunnistada, et tegemist oli kõige maastaapsema tinamistööga, mida kunagi teinud oleme ja tänu sellele õppisime selgeks ka mitmed uued nipid. Kui metallkere sai lõplikult viimistletud, oli aeg anda auto üle maalrile.
Peale vahepeal korrosioonikaitseks osaliselt krunditud pindade lõpliku puhastamist uuesti haljaks, krunditi kogu auto ja detailid seest-väljast Standoxi Washprimer 1:1 kahekomponentse happekrundiga ning märg-märjale Strandox 2K Non-Stop Füllprimer isoleeriv-täitekrundiga. Kerele perfektse kuju andmiseks ja kõigi detailide viimistlemiseks kulus kokku ligi 250 tundi ja peab tunnistama, et auto kere kuju on maalrile parajaks pähkliks – suured voogavad kumerused vahelduvad täiesti siledate külgedega. Auto värviks valis omanik soliidse tumepunase Jaguari tooni tolle aja originaalvalikust. Õige tooni saavutamisega oli tükk tegu. Suur abi oli siin Inglismaalt saadud originaalnäidisest ja Standox Genius fotospektromeetrist, mis aitas meie kolorsitil leida just õige nüansi. Koos kroomosadega on selline tumepunane värv väga majesteetlik ning sobib auto suursuguse kujuga ideaalselt. Kõigepealt värvisime kõik kere siseosad, kapotialuse ja kogu põhja altpoolt, paigaldades ka vajalikud mastiksid detailide liitekohtadesse ning kivikaitsematerjalid. Seejärel tõstsime auto kere tagasi raamile ja omanik sõidutas auto koju Soome, kus kogu kapotialune ja osa sisust lõplikult komplekteeriti. Nimelt on antud auto kapoti all nii kitsas, et kui kogu auto enne ära värvida ja siis tehnikat paigaldama asuda, on suur tõenäosus, et miski saab viga ja tuleb veel kord värvida.
Mõne kuu pärast oli auto meil tagasi ja sai lõplikuks pinnakatteks Standocryl 2K-VOC pinnavärvi ning omaniku erisoovi järgides tegime värvile vahelihvi ja lakkisime auto lõpuks Standocryl VOC Premium lakiga. Selline lahendus annab võimalikult tugeva ja kauakestva pinnakatte, samas oleme arvamusel, et taotledes algupärasust tuleks lakkimisest siiski loobuda. Aga tulemus sai suurepärane ja kõrgeimaks tunnustuseks sellele oli Lahti Classic Motorshow 2012 Soome Jaguari klubi poolt näituse parima stendi auhinna võitmine. Ja muidugi oli seal põhieksponaadiks meie poolt viimistletud XK140. Lahtis käinud Benefit Auto Klassika tiim tõdes, et ega seal võrdväärselt viimistletud autosid eriti näha polnudki. Eraldi peaks ära märkima omaniku erilist perfektsionismi ja meievahelist veatut koostööd, mille tulemusena sündis suurepärane lõpptulemus. Kokku kulus 2 aastat ja pea 1000 töötundi! Autoga kaasa sai omanik DVD sadade fotodega tööde käigust.