Autode värvitoonid 2011: "back to black" - tagasi musta juurde

Must on säilitanud oma koha kõige populaarsema värvitoonina Euroopa autotööstuses ja selle osatähtsus küündib juba 24 % esmaregistreeritud autodest.

Peale pikka tühja maad järgnevad teisena ja kolmandana hall ja hõbedane. Selline on viimane Standoxi autovärvi trendide uurimuse tulemus. Iga-aastase uurimuse käigus uurivad Wuppertali autovärvitootja eksperdid kõigi peamiste Euroopa autovalmistajate ja -maaletoojate värvitoonivalikuid ning analüüsivad uusi trende ja muutusi tänavapildis.

Võrreldes eelmise aastaga tuleb täheldada et hall on nüüd möödunud hõbedasest ja asub nüüd pingereas auväärsel teisel kohal. “Hall annab võimaluse moodsateks interpretatsioonideks ja kõik-võimalikeks nüanssideks” ütleb Standox-i värviekspert Sandra Piwonski. Valge värv on tõusnud kindlale neljandale kohale ja moodustab kõigist värvitoonidest 14 protsenti. See tähendab, et neutraalsed toonid jätkavad vääramatult oma võidukäiku. Sinine on aga kaotamas oma tähtsust võrreldes eelmise aastaga, kuid on samas endiselt esimene kromaatiline e. “värviline” värvitoon autoomanike valikus. Nii nagu ka möödunud aastal, leiame sellised värvitoonid nagu punane, beeź ja pruun, aga ka roheline, kollane ja kuldne, alles tabeli lõpust.


Hõlmates värvitoonide valikus täpselt ühe protsendi, moodustab violetne viimase värvi Euroopa Top10 värvitoonide seas ja seda peale aastatepikkust eemalolekut. “Uued rohelist elulaadi toetavad värvitoonid keskonnasõbralikel autodel nagu hüriid-, elektri,- ja gaasisõidukid pole veel statistikasse jõudnud ega olulist tähtsust omandanud” seletab Sandra Piwonski. Siiski, sellest võib saada trend muutustele järgmise viie aasta jooksul ning värvitoonid rohelise ja sinise vahel ning isegi maalähedased toonid nagu beeź ja pruun võivad oluliselt populaarsust koguda, arvab värviekspert.


Kokkuvõtteks tõdevad Standoxi värviekspedid, et radikaalset muutust värvitoonide osas lähemate aastate jooksul oodata pole. “Kõigepealt peavad kerkima esile uued trendid. Väga tihti osutuvad need aga nn. niśi-värvitoonideks ja kaovad kasutusest kiiresti.” ütleb Sandra Piwonski. Samas ei näe ta huvitavate värvide puudust Euroopa teedel: “Värvid ja efektid arenevad koos muu tehnoloogiaga ja muutuvad aina keerulisemateks, pakkudes laiemat valikut efekte ja nüansse. Uued efektvärvi-pigmendid võimaldavad ka halli ja musta värvitooni muuta värvikaks ja huvitavaks.”

Wuppertali värvieksperdid pole mitte ainult pikki aastaid jälginud autovalmistajate ja ostjate eelistusi vaid on hoidnud silma peal ka muudel värvitrende määravatel faktoritel – moel, kosmeetikatööstusel ja sisustuse trendidel. Nii suudavad nad tagada, et Standox reageerib vajalikult kiiresti uutele trendidele, pakkudes oma klientidele õigeid värvitoone ja töötades välja sobivad remondiprotsessid.

 

***


Standox on Euroopa juhtiv autovärvisüsteemide tootja peakontoriga Saksamaal, Wuppertalis. Standox pakub innovatiivseid ja loodus-säästlikke värvisüsteeme kogu maailmas , kokku enam kui 80 riigis. Standoxi põhimõte on üles ehitada pikaajalised partnerlus-suhted oma klientidega lähtudes “premium” -kvaliteediga tootevalikust ja pakkudes väga kõrgel tasemel praktilist tuge.

Tehniline heakskiit kõikidelt peamistelt autovalmistajatelt maailmas iseloomustab kõige paremini Standoxi positsiooni autotööstuse juhtiva värvipartnerina. Standox-i kaubamärk annab professionaalsele automaalrile kindlustunde ja tagab alati perfektse lõpptulemuse.

 

Allikas:www.standox.com